10 produktów, które pomagają chronić serce i układ krwionośny. Dieta dla serca

 

Problemy z sercem oraz układem krwionośnym są jedną z najczęstszych przyczyn zbyt wczesnych zgonów. Brak ruchu, używki oraz stres to główne przyczyny takich problemów. Największe znaczenie ma tu jednak dieta, która może osłabiać nasze serce, lub wręcz przeciwnie – wspierać pracę tego mięśnia. Po jakie produkty powinni zatem sięgać ci, którzy chcą mieć zdrowe serce i sprawnie działający układ krwionośny?

 

Miejsce 10. Orzechy

 
Wiele gatunków orzechów korzystnie wpływa na nasze serce. Ich główną zaletą jest fakt, iż pomagają one obniżać poziom złego cholesterolu, a znajdujący się w nich kwas oleinowy dodatkowo chroni serce przed wieloma groźnymi problemami.

 

Miejsce 9. Chilli

 
Ta pikantna przyprawa sprawia, że naczynia krwionośne się rozszerzają, co usprawnia przepływ krwi. Dieta, w której pojawia się chilli, będzie pomocna szczególnie w chwili, gdy jednym z poważniejszych problemów zdrowotnych okaże się zbyt wysokie ciśnienie krwi.

 

Miejsce 8. Ciecierzyca

 
Dzięki składnikom, które korzystnie wpływają na serce, ciecierzyca jest jednym z ważniejszych składników zdrowej diety. Szczególnie ważne są tu fitosterole, które skutecznie pomagają obniżać poziom złego cholesterolu.

 

Miejsce 7. Imbir

 
Ta ceniona przyprawa może skutecznie spierać i serce, i układ krwionośny. Znajdujące się w imbirze związki chemiczne sprawiają, że nasze naczynia krwionośne mogą sprawniej funkcjonować. Stosowanie takiej przyprawy pozwala też w walce ze zbyt wysokim ciśnieniem. Imbir pobudza też krążenie krwi, z tego też względu warto po niego sięgać regularnie.

 

Miejsce 6. Płatki owsiane

 
Są smaczną i zdrową przekąską, dzięki którym można wspomagać swe serce oraz układ krwionośny. Znajdujący się w tych płatkach błonnik rozpuszczalny skutecznie pomaga w walce ze złym cholesterolem, wspiera tez odporność organizmu oraz pomaga w procesie wytwarzania białych krwinek.

 

Miejsce 5. Cebula

 
Pomaga w walce ze złym cholesterolem, a znajdujące się w niej sterole mają bardzo dobry wpływ na nasz układ krwionośny. Ponieważ w cebuli znajdują się również związki siarki, może ona chronić nas przed zakrzepami.

 

Miejsce 4. Czerwona cebula

 
Znajdujące się w czerwonej cebuli flawonoidy mają rewelacyjny wpływ na nasz układ krwionośny. Pomagają one chronić naczynia krwionośne przed stanem zapalnym, chronią też przez miażdżycą tętnic. Z tego tez względu dieta z udziałem czerwonej cebuli zajmuje ważne miejsce w profilaktyce takich chorób, jak zawały oraz wylewy.

 

Miejsce 3. Jabłka

 
Te smaczne, soczyste owoce, w zdrowej diecie zajmują bardzo ważne miejsce. Są one źródłem wielu cennych dla naszego organizmu witamin. Dla naszego serca najważniejsza jest jednak pektyna – rozpuszczalny błonnik, który pomaga w usuwaniu złego cholesterolu z naszego organizmu.

 

Miejsce 2. Seler

 
Seler to cenny dla zdrowia magnez, dzięki któremu można wspierać wszystkie mięśnie znajdujące się w naszym organizmie. Dotyczy to również serca, które bez magnezu nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.

 

Miejsce 1. Czosnek

 
Wszechstronne właściwości lecznicze czosnku są doskonale, zatem jego obecność w diecie najlepszej dla naszego serca nie będzie dla nikogo zaskoczeniem. Znajdujące się w nim związki siarkowe sprawiają, że zło cholesterol zmienia się w cholesterol dobry, co ma ogromny wpływ na stan naszych naczyń krwionośnych. Czosnek pomaga też chronić się przed zakrzepami, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału lub wylewu.

 
Zdrowa dieta może zdziałać wiele. Dzięki sięganiu po wymienione w artykule produkty, każdy z nas może chronić swe serce i układ krwionośny przed wieloma poważnymi schorzeniami. Nie trzeba przecież wiele, by zapewnić sobie dobrą formę i cieszyć się lepszym życiem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz